02.10.2020 r. obchodziliśmy X Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia pod hasłem "Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają!" Przygotowania do tego wydarzenia trwały już od połowy września. W tym czasie wszyscy uczniowie aktywnie przypominali sobie tabliczkę mnożenia w formie zabawy "Hasło dnia". Oprócz tego mogli sprawdzić swoją wiedzę, rozwiązując łamigłówki matematyczne związane z tabliczką mnożenia: "Wykreślanka", "Labirynt z mnożeniem", "Wykreślanka. Podzielność", "Labirynt. Liczby pierwsze". To pozwoliło im się lepiej i efektywniej przygotować do tego najważniejszego starcia z innymi kolegami i koleżankami.
W tym roku szkolnym ŚDTM panie Barbara Kudławiec i Aneta Motyka zorganizowały w minimalnej wersji na lekcjach matematyki. Uczniowie losowali zadania sprawdzające ich znajomość tabliczki mnożenia i rozwiązywali je w pojedynkę. Każdy, kto odpowiedział poprawnie na 5 pytań z losu, otrzymał imienną legitymację Eksperta Tabliczki Mnożenia.
Wśród najlepszych tabliczkowiczów znaleźli się:
Klasa IV:
- Filip Augustyn
- Mateusz Bargieł
- Amelia Czyżykiewicz
- Natalia Halik
- Gabriel Kucharczyk
- Przemysław Zając
Klasa V:
- Franciszek Ciapaj
- Beata Kamyk
- Gabriel Ryba
- Bartłomiej Wadas
Klasa VI
- Antoni Ciapaj
- Patryk Gryboś
- Wojciech Halik
- Adam Kurzawa
- Lena Myśliwiec
- Bartłomiej Reczek
- Aleksandra Rybka
- Maja Rydarowicz
- Maja Stolarska
- Wiktor Tarsa
- Amelia Wędrychowicz
- Aleksandra Wołkowicz
Klasa VII:
- Dawid Augustyn
- Gabriela Hebrajska
- Wiktoria Kuk
- Milena Maniak
- Julia Środulska
- Bartosz Woźniak
Klasa VIII:
- Szymon Fugiel
- Maksymilian Kamyk
- Maciej Pyznar
- Urszula Szpyrka
Oprócz tego Eksperci wzięli udział w Konkursie matematyczno-logicznym ARCYMISTRZ MNOŻENIA, przeprowadzonym w formie online.
Do głównego finału zakwalifikowała się Amelia Czyżykiewicz z klasy IV.
Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia to dzień symboliczny. Dzień ten ma na celu zachęcić wszystkich do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia. Uczniowie, którzy w trakcie wakacji zdążyli zapomnieć tabliczkę mnożenia, mają okazję nadrobić te zaległości. Dorośli mogą popisać się przed dziećmi doskonałą znajomością trudnych przypadków mnożenia.
Barbara Kudławiec
Aneta Motyka





